some days are better than others

Jag tänkte bara titta in en snabbis och säga att jag mår TOPPEN! :)
it feels like I've left the ground

På torsdag bär det av mot UDDEVALLA!
Tagga järnet med gänget Jennifer, Petra, Emil och Henkii!
Det kommer bli awesome! :D

Inte mycket på schemat

img_4760 (MMS)

Har varit ner kopplad här ett tag. Alla var väl ute och söp sig dyng raka på midsommar. Jag var på vallen med familjen på förmiddagen, käkade god mat och jordgubbar och glass till efterrätt. På kvällen var jag bara hemma och tog det lugnt. Midsommar känns lite överskattat och jag försöker bara bli frisk, vilket tar ett tag eftersom jag inte får äta penselin (hur fan det nu stavas) så vill inte göra det värre. Hur som så har det utöver inte hänt mycket därför jag inte skrivit :) heyhey

Tröstshopping

Idag kände jag för att åka till Marieberg och tröst shoppa/ shoppa jäääättemycket. Ville inte åka själv så lillasyrran och Hannah följde med mest för sällskapet. Det tackar jag för :)
Men som vanligt när man är taggad för att shoppa som fan så  hittar man inte ett skit! Jag köpte mig lite smycken och ett par höga jeans shorts och ett par hängsle shorts. Det var allt jag kunde hitta. Tråkigt som fan så nu ska jag fortsätta shoppa på nätet. Ska skicka efter två par skor som jag tycker är såå himla awesome.

Dagens frisyr.

Mina inköp idag. HAHA min fina tår kom med där på ett hörn ;p

back to the boring life

Jag känner mig helt kluven. Jag har tillfälliga jobb som jag kan börja med och jobba mig vidare i men det är inget jag vill sysselsätta mig med i mitt liv. Det jag vill är långt inom räckhåll. Jag vet inte alls vart jag ska börja för att komma till mitt mål. Jag vill inte leva ett vanligt svensson liv. Jag vill ha något speciellt och något spännande. Annars kan det lika gärna vara. Jag vet inte vart jag ska ta vägen eller vart jag ska börja. Folk frågar oh har du jobb, vad ska du göra nu, ska du jobba som frisör, bla bla.. jag är helt förvirrad.

Jag vill åka på språkresa och lära mig engelska flytande. Har en stadig grund men vill kunna det flytande. Sedan vill jag jobba utomlands. Jag har pratat mycket om Thailand. Vill bara inte vara här i Sverige och "nöja" mig med något jobb jag inte gillar och dra mig igenom livet. Sliter hellre arslet av mig för att jobba upp mig dit jag vill.

Känner mig helt lost!

home again

Igår var en ganska sleeten dag. Planet ifrån Turkiet var försenat två timmar. Det var skapligt segt så jag somnade med Jennifers ben som huvudkudde. Var helt slut. Vi landade i Malmö ca klockan fem på dagen. Vårat tåg skulle då egentligen gå klockan 23.00 men vadfaan skulle vi göra i Malmö så länge. Ville ju bara hem då. Antingen är man utomlands eller så är man hemma. Mitt i mellan existerar inte, då vill man bara hem. Så vi frågade om vi kunde åka med våra betalda biljetter bara att vi åker tidigare tåg och att någon skulle hämta upp oss i mjölby. Det gick alldesles utmärkt. Behövde inte betala någonting extra, det var nog också bara för att dem biljetterna vi köpt var dubbelt så dyra bara för att det var natt tåg och för att jag var så sjuk och söt ;) moaha! nejdå men så vi var i mjölby ca 22.00 då Jennifers kille Emil stod på stationen och hämtade upp oss. Vissa blev ju emot tagna med pussar och kramar och rosor.. VART FAN VAR MIN MAN?! just de har ju ingen :/  ;p vissa har det bra. Så gulliga så. Så istället för att åka ifrån Malmö klockan 23.00 och vara hemma 07.00 i Hallsberg på tisdag morgon så kom vi hem igår klockan 23.00 sjukt grymma vi är ;)

Det var skönt att komma hem och träffa mamma, pappa och lillasyster och lilla missen. Får väl se när jag får träffa storsyrran och lilla ludwig. Har lite överaskningar till dem men jag är lite sjuk så får kanske inte träffa ludwig :(

Även om det var skönt när man väl var hemma så kan jag säga att jag vill tillbaka till värmen. Så grymt mycket skönare. Vem vill åka tillbaka till Sverige och börja leva svensson livet. Ursch!
Saknart redan!
Våran kompis, strandpojken Ermed med hans kompis söta lilla hund.

Last day in Turkey

Eftersom det var våran sista dag idag på stranden så passade vi på att flyga efter båten som vi funderat på hela veckan. Jag har gjort det en gång innan i Egyptien men det var länge sedan. Vilken känsla det är att sitta så högt upp och inga masiker eller sådant att sitta i. Bara jag Jennifer ett snöre och en liten sele under en fet stor "balong". Det är som att flyga. Sjukt skönt och jättefin utsikt. Sa även hejdå till våran vän som vi umgåtts med lite här nere. Jättesnäll vilket det finns få av här nere.

Nu sitter vi på hotell rummet och kom precis ifrån våran sista lunchbuffé här i Turkiet. Jag vill verkligen inte hem. Vad fan ska jag hem och göra? Skolan är slut och jag ska börja diskutera jobb och framtid. Hem till dåligt väder och tråkig miljö. Varit borta en vecka.. jag har inte hunnit sakna någon där hemma. Det är för kort tid :/ men men finns inget att göra åt den saken.. för i morgon sitter vi på planet tillbaka till Sverige.

näst sista dagen

När jag vaknar i morgon är det sista dagen jag får njuta av solen och det sköna vädret. Jag är ganska kluven för tillfället. Jag trivs jätte bra i själva området. Hotellet är jättefint och bra. Shopping är nära och stranden är gång avstånd men finns dock även buss som går hela tiden om man inte orkar gå. Vilket vi inte gjort en enda dag. Det är all inclusive på hotellet och även på stranden där hotellet har en egen liten restaurang. Sedan är det ju då det här med att folk är så eeeeenormt otrevliga. Dem är trevliga till en nivå sedan i slutet blir dem alltid tjuriga. Dem ska alltid få som dem vill. Kan inte tänka mig i vilken sitts tjejerna är i detta land. Jag kommer då aldrig åka tillbaka till Turkiet, tråkigt men sant! Fint ställe men otrevliga människor.

I morgon ska jag ställa klockan och gå upp tidigt för att ta del av den sista solen här i Turkiet. Sen på kvällen blir det väl att packa ner det sista och gå och lägga sig i tid för att sedan åka buss ifrån hotellet klockan 10.00 på måndag.

stranden ifrån båt utsikten :)

Jag har på köpet här gått och blivit sjuker. Var på apoteket idag och köpte en massa stuff. Kan inte ens prata längre och snoret bara rinner. Detta plus otrevligt folk gör nästan att jag vill åka hem på måndag. AS TRÅKIGT att det ska behöva vara så. Får se fram emot allt kul som ska se när vi kommer hem. Bland annat Uddevalla, Putte i praken och summerparty sedan blir det nog lagom tid att dra till Thailand. Som sagt allt är skit bra här förutom sjukdom och otrevligt folk men vad fan är det när man har så sjukt underbart väder som vi har. love it!

ny design

hej hallå! har hållt på med min blogg nu i någon timme. Klockan bara tickar på. Vart tog tiden vägen känns det som. Måste ju sooova, ska upp tidigt imorgon och sola. Ska ju hem snart :( Tiden går så himla fort här nere. Inte okej!
Dagen har bestått av shopping, sol och mat. Legat på stranden hela dagen och sedan vart det sista turen in till "city" och shoppa det sista. Så nu är det slut shoppat.
Jag och en kille i en butik som ÄLSKADE mitt hår! ;b från igår.
söötan på stranden :)<3

I just love the weather

Idag sov vi en hel del eftersom vi la oss klockan fyra igår. Vet egentligen inte varför. Vi satt vid våra datorer efter vi hade varit ute och shoppat och tiden flög iväg. Jag camade och pratade i mick med lillasyrran så tiden flög iväg. Hon visade sin nya soffa som äntligen kommit och jag visade min tillfälliga lya ;) Det var trevligt att prata lite med skrutten<3

Hur som.. en dag på stranden till klockan sex sedan käka på hotellet och sedan gick vi och mötte upp våran nya kompis. Han är den ända som varit riktigt trevlig emot oss hela tiden. Jobbar på hotellet och hjälper oss med allt under hela dagarna på stranden. Awesome :)
här sitter jag och käkar hamburgare till frukost. Ser lite lurig ut ;)

Fick även idag en gratis boat trip. Dem måste gilla vårat sällskap ;)

såhär ligger jag och gummsan och solar på stranden. Fläcktar bäst nere vid vattnet.

denna bild får avsluta dagens inlägg :)
hoppas ni har det bra där hemma för vi har det LOVLEY! :)

ful blogg

Ni får ursäkta att min blogg är så otroligt FUL just nu.. Det är något som är fel. Jag kan inte flytta min kalender. Den lägger sig längst ner hela tiden. Så måste ändra till orginal teman men det funkar fortfarande inte så ingen ide att fixa den just nu. Har skickat en fråga till blogg.se så får vi se om dem kan svara. SKIT säger jag bara. Hatar när saker inte funkar som dem ska! ;O

drink water

Gårdagen vart det som sagt utgång. Det var trevligt men stötte även på en otrevlig kille som sabbade lite våran kväll men vi kommer igen. Idag sov vi en del kändes det som. Jennifer som som en stock så jag gick upp och la mig vid barn poolen på hotellet och solade lite tills hon kvicknade till :) Sedan åkte vi bussen ner till stranden. Där vi åt våran frukost. En lång dag på stranden sedan blev det shopping.
idag testade vi något nytt och tog bussen in till centrum där all shopping är. Tog ca 10 minuter att åka om inte mindre. Det fanns en del men dem hade så även pepprat upp priserna och var inte lika lätta att pruta på eftersom det var så mkt folk och vissa är ju dumma och inte prutar alls så ;) haha!
Här kommer lite bilder. En bild på våran utsikt ifrån vår balkong och sedan några bilder ifrån igår kväll :)

t;
LOVE <3

The first day at the beach

Denna dagen började vi med en turkiskt bad. Det är som en skrubb så all död hud försvinner. Det var hur skönt som helst, sjukt avslappnande. Sedan blev det att ta bussen ner till stranden som tar ca tre minuter att åka, kan även gå men varför göra det när det går buss. Väl på stranden käkade vi lite mat. Jag tog mig en hamburgare vilket var awesome! :)
När vi låg på stranden och solade kom det fram en massa och ville bjuda oss på "äventyr" åka båt och vattenskoter. HELT GRATIS när det kostar 500:- Tog en massa kort och personer vi träffade hjälpte oss och plåtade en massa, dem tyckte det var jättekul ;b

I kväll blir det paaaarty! men först.. lite mat i magen :)

SunFamily Prime Hotel

Här sitter jag i soffan på vårat hotell rum och kom precis in efter en liten runda på "stan" kollade runt lite på shopping gatorna i närheten. Hittade en as snygg väska och skor som jag ska gå och inköpa mig i morgon.

Denna dagen har varit väldigt omtumlande. Fick ingen väckning på hotellet i Malmö som vi hade begärt och jag stallde min klocka lite senare så vi fick ta snabba ryck till flygplatsen men tog ju bara tre minuter att gå så det var ju skönt. Åkte buss ner till Köpenhamn. Var ca 10 personer på bussen dit. I flyget ner till Turkiet var vi 30 pers på hela planet så jag och Jennifer låg och sov på tre stolar var. Huuuur skönt som helst, sov hela resan ner. Gick jätte fort. Sedan buss ner till hotellet som tog ca en timme. Väl framme så gick vårat handtag sönder på hotellet och mitt internet har inte funkat förns nu och någon mat fick vi inte förns klockan 19.00 då vi åt våran frukost klockan 05.30 kan säga att jag var skaaaapligt grinig och hungrig. Somnade as förbannad och blev väckt lagom till "lunchen".
sedan fick vi ju åska och regn. Vilket inte var så himla kul. Så jag gör inget annat än hoppas på att precis ALLT blir bättre i morgon. Ser fram emot en solig dag vid stranden.
Vårat lilla flyg ner till Turkiet
30 pers på hela planet. Tre säten var, GÖTT!

Sturup Airport Hotel

Nu ligger jag här i sängen på hotellet och har precis ätit god mat här på hotellet. Ska ta och hoppa in i duschen för att troligtvis sedan gå och lägga mig. Är ganska trött. Vart inte så jätte mycket sömn inatt. För fick rycket och började packa väldigt sent igår kväll.

I morgon bitti åker vi ifrån Sverige ner till Danmark, Sedan flyger vi ifrån Danmark för att njuta och fira studenten i en vecka i Turkiet. Klockan ringer redan 05.15 men går ju såklart inte upp då eftersom det tar endast tre minuter att gå till flygplatsen där bussen väntar :)

Mot Malmö

Käkade för inte så längesen pizza i mjölby när vi väntade på tåget som var försenat. Sitter nu på tåget och är påväg till Malmö. När vi satt och käkade pizza så fick jag ett samtal ifrån VING att flyget är flyttat, och att vi ska åka ifrån Köpenhamn istället för Malmö. Så vi blir upp hämtade imorgon klockan sex av VING!  Det känns som att det började bra, försenat tåg så kanske missar våran flygbuss på Malmö C. Flyttat flyg. Hur ska detta gå. Vi håller i oss! fortsättning följer.... ;)
Samtalet med VING mitt i lunchen.

STUDENTEN!!

FÖR JAG HAR TAGIT STUDENTEN, FYFAN VAD JAG ÄR BRA!! nu har man äntligen gått klart i skolan. Ska aldrig mer sätta min fot på en skola och aldrig mer behöva plugga till massa skit jag aldrig kommer ha användning för livet iaf. Jag är så himla glad. Allt slit är äntligen över. Jag kan inte påstå att dessa tre åren har varit varken roliga, lätta eller bra. Hade twaren under dessa år och var mkt sjuk och fick kämpa. Kom inte så nära klassen som jag hade hoppats på. Men jag har nu gått ut med bra betyg och har med mig fyra vänner för livet. Vad kan man mer begära. Jag skrek och tjoade hela morgonen och resan på flaket var så jäääävla kul. Efter åkandet runt i Örebro på flaket så åkte man hem där släkten firade mig och mina två kusiner Jennifer och Per. Fick en studentresa i present tillsammans med Jennifer. På kvällen när vi åkte tillbaka till Örebro för att fortsätta firandet i Örebro så gick det utför. Jag hade inte druckit en enda droppe vatten så jag fick väl vätske brist eller något för fick migrän anfall och hade as ont i huvudet hela kvällen och fick vara lite torr :/ men fick damp och gick ut och dansade i alla fall tillslut men jag hade kunnat haft så mkt roligare på krogen än vad jag hade, JÄVLA HUVUDVÄRK! men trots huvärken så kan jag säga att det var den bästa dagen i mitt liv. Jag kan även säga med glädje att mitt studentfirande fortsätter i Turkiet tillsammans med Jennifer och vi åker nu redan på måndag, åker däremot hemifrån i morgon redan kl halvtio och festar i Malmö en kväll. Så jag får lite revansch och det kommer bli GALET! tar tillo med mig min älskade studentmössa! NU KÖR VI! bilder sen studenten kommer så fort dem är överförda på datorn :) heyhey kramkram nu ska jag fortsätta packa resväskan!

Typiskt!

Såhär innan studenten går man och blir sjuk. Det är ju verkligen kul och att de sägs att det ska regna på våran student låter ju bara ännu bättre. Säg att de skämtar säger jag bara. Nu blir det sängen, även om det känns som att jag legat här hela dagen. Godnatt!

Studentbalen

lite besviken

bilderna på balen blir någon dag försenad för min mor orkar inte hjälpa mig att logga in på datorn så jag kommer åt bilderna. Så det får vänta någon dag tyvärr.

Är idag även sjukt arg och besviken för gurkan kommer till strömpis ikväll och jag ska ha mitt prov imorgon kl åtta så jag kan inte med värka. DET SUGER! ville så gärna träffa gurkan. Han är ju stört skön! :/

Studio Chess

Idag jobbade man 10.00-16.00 på Studio Chess i Askersund. När jag sedan slutade åkte jag hem och klippte gräset och skrev mina gesäll papper till provet i morgon. Börjar bli lite nervös men det verkar som att jag med mycket hjälp runt om mig lyckats hittat modeller till alla moment trots allt. Är sjukt tacksam för all hjälp. Nu är det bara hålla tummarna att allt flyter på bra i morgon. Att gå upp klockan sex på ett lördag för att göra prov känns ju sådär, men sen är allt över om jag klarat iofs. Känns skönt!
Nu sitter jag och väntar på att en vän ska komma förbi och vara lite social. Sen blir det väl tv;n framför en film ikväll. Kanske något bb avsnitt också.

Ska även lite senare gå ner och byta dator så jag kan ladda upp några bilder på mig ifrån balen. Tog ju inga på plats tyvärr, så får bli några ifrån fotostudion. :) hej så länge.

studentbalen

Igår var jag på min student bal. Asså... fyfan vilken awesome kväll! :) Kvällen började med att promenera bort till slottet med några tjejer i klassen. När vi kom fram vart det att stå och le lite när folk knäppte med sina kameror. Hade önskat att mamma hade varit där och tagit lite kort på mig :/ men vi tog några kort innan jag kom till Örebro i fotostudion på jobbet. Men hade ändå varit kul med fina bilder vid slottet. Hur som.. när klockan slog 18.00 så var det dags att börja gå in till stora hotellet och börja mingla lite med en fördrink som smakade saft så den svepte vi ;) Sedan gick vi upp till övervåningen för att slå oss ner och vänta på maten. Vi fick in någon "fin" förrätt som var för "fin" för att kunna äta. Ursch jag och Martina petade lite på den sen var vi klara med den förrätten ;) sedan när varmrätten kom in vart det anda bullar. Mumms vad gott det var. Var också vårl hungrig så det slank ner fin fint. Även efterrätten satt fint. Pannacotta (hur det nu stavas) med grädde,jordgubbe,sylt och en hård kaka. Gud vad gott det var, sluurp. Det slank ner.
När man hade käkat klart så började folket snabbt att droppa av. Så vi började promenera utåt vi också. Tog oss en sup i parken med Martina sedan gick vi in på strömpis. Vi hade våra balklänningar på oss hela kvällen gud vilka snälla kommentarer man fick hela kvällen. Folk ville ta kort på oss. Jag kände mig som en äkta prinssesa. Vi stod och skakade rumpa som bara den hela kvällen. Det är en kväll jag aldrig kommer att glömma. Jag hade så himla kul och alla var så otroligt fina. Tack till alla som gjorde min kväll och speciellt tack vill jag ge till min älskade farmor som sytt min fina klänning, till Lina som hjälpte mig med håret och till Martina som jag satt ihop med under hela denna underbara kväll :)
Bilder kommer lite senare. Ska försöka lägga in dem i morgon kväll :)

»Namn: [Emmelie Gylling]
ȁlder: [19]

»Om mig: [Jag är en sprallig och glad tjej med kort stubin som också är väldigt envis. Jag älskar att resa och dansa. Jag tycker ärlighet är viktigt, säger hellre en sanning som svider än att ljuga. Jag har precis tagit studenten som frisör. Jag har världens bästa familj som jag älskar högst av allt. Har vänner som ligger mig varmt om hjärtat och har världens underbaraste pojkvän. Här kan du läsa lite om mitt liv i text och bilder, i´am who i´am, take it or leave.]